fredag 1. januar 2010

Cafe Opus

Sukkerteam:
Rådgiver: Annie Myhre
AD: Hanna Høiness
Designere: Gro Vik, Ellen Katrine Kristensen, Silje Løkken Rødvik
Industridesigner: Alexander Quaal
Ferdiggjører: Ellen Bruusgaard
Prosjektleder: Per-Erik Bjørnback

Sukker ble engasjert av Umoe Catering for å oppgradere det allerede etablerte kafekonseptet Cafe Opus sin grafiske identitet. Cafe Opus er en kjøpesenterkjede som er godt etablert. Konseptet har hatt endel mellomfaser i sitt uttrykk, men ønsket å etablere en helhetlig profil på grafikk, interiør, diverse reklameartikler og emballasje.

Det var viktig å holde på en norsk identitet, og det ble ivaretatt ved bruk av naturlige materialer i interiøret, samt en bevisstgjøring av meny og råvarer. Den grafiske identiteten er inspirert av bestikk og bølger, og grafiske elementer er integrert både i interiøret og tapeten.

En annen viktig oppgradering er hvordan Cafe Opus fremstår overfor sine kunder. Det er gjort valg i forhold til mateksponering, fronting av tradisjonsrik mat laget av gode, norske råvarer, samt å gi kunden en hyggelig atmosfære. Cafe Opus er strålende fornøyd, det samme er Sukker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar